چرا مدعیان تقلب در انتخابات ۸۸‌ عذرخواهی نمی‌کنند؟
red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




چرا مدعیان تقلب در انتخابات ۸۸‌ عذرخواهی نمی‌کنند؟
بازدید : 190 |

رهبر انقلاب، نظر یکی دیگر از دانشجویان درباره ضرورت نظارت بر همه قوا و دستگاه‌ها از جمله مجلس، قوه قضاییه و صدا و سیما را تأیید اما خاطرنشان کردند: چگونگی نظارت بر مجلس و دستگاه قضا، مطلب مهمی است که فعالان دانشجویی می‌توانند روی آن کار پخته کنند و پیشنهاد دهند.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان چند پرسش و پاسخ‌های آن‌ها، خواستار بحث‌های دقیق درخصوص این موضوعات، در دانشگاه‌ها شدند.
اولین سؤال: نسبت دانشجو و عنصر انقلابی با آرمانهای انقلاب چیست؟ رهبر انقلاب در پاسخ به این سؤال ابتدا به تبیین آرمان‌های انقلاب و رابطه آن‌ها با واقعیات جامعه پرداختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین این نکته را یادآور شدند که دسترسی به آرمانهای انقلاب بدون نیرو و نشاط و جسارت و خط شکنی جوان‌ها امکان پذیر نیست.
ایشان افزودند: بر همین اساس باید نقش جوانان در تحقق آرمان‌های انقلاب، جدی گرفته شود، زیرا معتقدم جوان‌ها توانایی گره گشایی دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از این مقدمه، به تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی پرداختند و گفتند: نظام اسلامی دارای منظومه‌ای از آرمان‌هاست که باید برای رسیدن به همه آن‌ها تلاش شود اما این آرمان‌ها دارای رتبه‌بندی و درجات مختلف هستند.
ایشان رسیدن به جامعه‌ای «عادلانه، پیشرفته و معنوی» را از آرمان‌های اصلی و درجه یک نظام اسلامی دانستند و در تشریح آن، خاطرنشان کردند: جامعه عادلانه، جامعه‌ای است که هم مسئولان عادلانه رفتار کنند و هم مردم نسبت به یکدیگر عدالت داشته باشند، ضمن آنکه این جامعه در عرصه‌های علمی، سیاسی و تمدنی، پیشرفته و از نظر معنویت نیز سیراب باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دستیابی به چنین آرمانی قطعاً قابل تحقق است و تاکنون نیز در این مسیر پیشرفت‌های خوبی انجام شده، افزودند: چنین جامعه‌ای برای کشورهای اسلامی و غیراسلامی الگو خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به برخی آرمانهای دیگر نظام اسلامی که در مراتب بعد از این آرمان اصلی قرار دارد اشاره کردند و گفتند: اقتصاد مقاومتی، سلامت در جامعه، صنعت بر‌تر، کشاورزی بر‌تر، تجارت همراه با رونق، علم پیشرو، نفوذ فرهنگی و سیاسی در جهان، همه در منظومه آرمانهای نظام اسلامی قرار دارند و قابل تحقق نیز هستند.
سؤال دومی که رهبر انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان مطرح کردند عبارت بود از «نسبت آرمان‌ها با واقعیات؟»
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: به عنوان مثال تحریم‌ها یک واقعیت است و از طرف دیگر پیشرفت اقتصادی یکی از آرمان‌های انقلاب است اکنون سؤال این است که پیشرفت اقتصادی با واقعیتی همچون تحریم چگونه امکان پذیر است.
ایشان تأکید کردند: در موضوع نسبت آرمان‌گرایی با واقعیات، ما هم آرمان‌گرایی را کاملاً تأیید می‌کنیم و هم دیدن واقعیات را.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: آرمان‌گرایی بدون دیدن واقعیات، به خیال‌پردازی و توهم منجر خواهد شد البته باید میان واقعیات و آنچه ‌تلاش می‌شود به عنوان واقعیات القا‌ شود، تفاوت قائل شد.

ایشان یکی از روش‌های معمول در جنگ روانی را القای واقعیت‌های غیرواقعی خواندند و تأکید کردند: یکی از کارکردهای بصیرت این است که انسان واقعیات را آن طور که هست، ببیند و دچار اشتباه نشود.

رهبر انقلاب اسلامی یکی دیگر از شگردهای جنگ روانی را بزرگ‌نمایی بیش از حد برخی واقعیات و نادیده گرفتن واقعیات دیگر دانستند و گفتند: برای نمونه، یکی از واقعیات این است که بخشی از نخبگان از کشور خارج می‌شوند اما در کنار آن، واقعیت دیگری وجود دارد که «افزایش چشمگیر دانشجویان نخبه» است، اما در تبلیغات، واقعیت اول بزرگنمایی می‌شود و واقعیت دوم به هیچ وجه گفته نمی‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نتیجه‌گیری این بحث تأکید کردند: فعال دانشجویی آرمان‌خواه که واقعیات را هم می‌بیند، در هیچ شرایطی، چه هنگام پیروزی‌های شیرین و چه هنگام هزیمت‌های تلخ، دچار احساس انفعال و یأس و بن بست نمی‌شود زیرا در آرمانخواهی صحیح و واقع بینانه، بن بست وجود ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: توقع من از دانشجویان عزیز این است که همواره و در هر شرایطی، با نگاه واقع بینانه به دنبال آرمان‌ها باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرسش سوم خود را این گونه مطرح کردند: «رابطه تکلیف مداری با دنبال نتیجه بودن چیست؟» ایشان در پاسخ به این سؤال به جمله معروف امام خمینی (ره) که می‌فرمودند: «ما به دنبال تکلیف هستیم»، اشاره کردند و افزودند: آیا این جمله بدین معناست که امام با وجود آن سختی‌ها و زحماتی که سال‌ها متحمل شده بودند، دنبال نتیجه نبودند؟ قطعاً چنین چیزی صحیح نیست.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: تکلیف گرایی صحیح آن است که انسان در راه رسیدن به نتیجه مطلوب بنا بر تکلیف عمل و از کارهای ضدتکلیف و نامشروع پرهیز کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: انسانی که برای رسیدن به نتیجه بنا بر تکلیف عمل می‌کند، اگر به نتیجه مطلوب هم نرسد، احساس پشیمانی و خسارت نمی‌کند.

ایشان در جمع بندی این موضوع گفتند: تکلیف گرایی هیچ منافاتی با دنبال نتیجه بودن، ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی سپس به موضوع «ضرورت وجود شور و نشاط در دانشگاه‌ها» پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: این شور و نشاط باید در محیط دانشگاه و در بخش‌های مختلف علمی، اجتماعی و سیاسی نمود پیدا کند.

ایشان، دانشگاه را محیط جستجوگر در زمینه مسائل کلان کشور و مسائل مختلف سیاسی دانستند و افزودند: بحث و تحلیل و فهم درست مسائل مختلف داخلی و بین المللی یکی از راه‌های ایجاد شور و نشاط در دانشگاه‌ها است. رهبر انقلاب اسلامی، شناخت مسائل اصلی و تفکیک آن‌ها از مسائل فرعی و سرگرم نشدن به مسائل غیراولویت‌دار را یکی دیگر از زمینه‌های شور و نشاط در دانشگاه‌ها، بیان کردند.

ایشان خاطرنشان کردند: محیطهای دانشجویی می‌توانند با بحث‌های پرنشاط و تحرک آفرین، مسئولان کشور را در اولویت بندی صحیح مسائل کمک کنند.

رهبر انقلاب در تبیین مصادیقی که می‌تواند در دانشگاه‌ها دستمایه بحث‌های حقیقی نشاط آفرین قرار گیرد به موضوع حماسه اقتصادی اشاره کردند.

ایشان افزودند: حماسه اقتصادی از جمله مسائل سرنوشت سازی است که دانشجویان می‌توانند با بررسی عمیق حدود و راهکارهای آن به پیشرفت کشور، کمک بزرگی کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: البته حماسه اقتصادی، مسأله‌ای نیست که تا چند ماه نتیجه دهد بلکه یک حرکت بلندمدت است که باید در سال‌جاری شروع شود.

ایشان اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی را از دیگر موضوعات واقعی برشمردند که بررسی ابعاد و زوایای آن‌ها می‌تواند خون تازه‌ای در پیکره محیط‌های دانشجویی و دانشگاهی جاری سازد.

رهبر انقلاب اسلامی، با دعوت از محیط‌های دانشجویی برای بررسی عمیق «بیداری اسلامی» و فراز و نشیب‌های آن در کشورهای منطقه تأکید کردند: بیداری اسلامی پدیده بسیار مهمی است که با آنتی‌تزهای استکباری از بین نمی‌رود.

ایشان با اشاره به حوادث جاری در برخی کشورهای منطقه افزودند: این حوادث نشان می‌دهد که عمق بیداری اسلامی در این کشور‌ها وجود دارد اما به علت اینکه مسائل خوب مدیریت نشد و ناشی‌گری کردند امروز اوضاع کشور بزرگ مصر، بسیار دردناک شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تشکل‌ها و محیط‌های دانشجویی با بحث‌های عمیق درباره «روند بیداری اسلامی، خاکریز طولانی استکبار در مقابل این پدیده، اشتباهات صورت گرفته در کشورهای منطقه و مقایسه حوادث آن‌ها با روند استقرار و استمرار جمهوری اسلامی در ایران»، به کشور و ملت خدمت خواهند کرد.

رهبر انقلاب بررسی و تبیین عمق راهبردی نظام اسلامی را از دیگر موضوعاتی دانستند که می‌تواند به تحرک و نشاط فکری دانشگاه‌ها کمک کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: نگاه واقع بینانه به اوضاع منطقه نشان می‌دهد برخی موضوعات مایه استحکام نظام اسلامی و نشان دهنده عمق راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: هدف از سخنان صریح امام خمینی درباره هسته‌های انقلابی خارج از کشور، تشکیل این عمق استراتژیک بود که امروز استکبار با دستپاچگی سعی در مبارزه با آن را دارد اما بجایی نخواهد رسید.

رهبر انقلاب تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و دشمنی میان شیعه و سنی را خاطرنشان کردند و افزودند: شیعه را در نقاط مختلف می‌کوبند چرا که تصور می‌کنند شیعیان پایگاه طبیعی جمهوری اسلامی‌اند اما دشمنان نمی‌دانند که در بسیاری از کشور‌ها، برادران اهل سنت با شدت بیشتری از نظام اسلامی دفاع می‌کنند.

رهبر انقلاب در جمع بندی این بخش از سخنانشان خطاب به جامعه دانشجویی تأکید کردند: «مسائل سیاسی ـ اجتماعیِ ناظر به واقعیات زندگی» می‌تواند نشاط و تحرک دانشگاه‌ها را موجب شود و نتیجه مباحث را به عنوان فرآورده‌های علمی در اختیار مسئولان قرار دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنانشان، تلاش علمی را صحنه دیگری برای افزایش نشاط حقیقی در دانشگاه‌ها دانستند.

ایشان افزودند: نیاز علمی از نیازهای اساسی و درجه یک کشور است و باید تلاش کنیم روند پیشرفتهای ده سال اخیر، بطور مضاعف ادامه یابد.

رهبر انقلاب، پیشرفت‌های علمی را گره گشای مشکلات اقتصادی ـ سیاسی و اجتماعی برشمردند و تأکید کردند: کار و پیشرفت علمی در دانشگاه‌ها و در کشور باید ‌جهادی انجام شود.

ایشان دانشجویان را به افزایش ارتباط با اساتید ارزشی و مکتبی، گسترش روابط با «مراجع فکریِ مورد اعتماد و سالم» و تقویت مطالعات فکری فراخواندند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:رهبر, دانشجویان,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس